2. juli 2013

Fugler på Varangerhalvøya









På min tur til Finnmark i slutten av juni bodde jeg i Vadsø og dro på tur rundt omkring i nærmiljøet. Jeg ønsket å få tatt bilder av svømmesnipe i dammen utenfor Vadsø, men den var full av alger pga det varme været. Jeg så ingen svømmesniper verken i dammen eller andre steder. Hvis sommeren blir like varm hvert år framover, vil dammen tørke inn og det beste stedet for å få tatt bilder av denne fuglen vil forsvinne. 

Det var heller ingen svømmesniper i dammen ved Nesseby kirke.

På strekningen Vadsø til Vardø er det et mange muligheter til å se ulike fugler på et relativt lite område. Her er noen bilder jeg har tatt like i nærheten av Ekkerøy. På denne strekningen er det mange fugler like ved veien.

Det er bilde av grønnstilk, rødnebbterne, steinvender, steinskvett, lappspurv, nok en steinvender, rødstilk og småspove. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar